Wednesday, December 23, 2009

Hati Yang Kau Sakiti

Last Sunday I got a message..from S.. Dia kata dia ada something nak bagitahu aku..Mula2 dia tanya nape aku tak dtg majlis tunang dia hari tu..aku pun just bagi alasan la kat dia..Tapi tak tahu nape, dia sendiri yg kata dia tahu aku tak dtg mesti sebab aku tak sanggup tgk dia jadi tunang orang..Aku tanya drpd mana dia tahu? dia ckp Hasan ( best fren aku ) bagitahu dia yg aku masih cintakan dia sampai sekarang..Aku tak kata ape2 pun bila dia ckp camtu..And then, dia bagitahu yg ada something yg dia nak terus-terang pada aku..Dia kata sepatutnya dah lama dia bagitahu benda ni kat aku..Dia kata dia taknak terus dibelenggu rasa bersalah pada aku..Aku tak paham apa maksud dia..And then,dia bagitahu yg sebenarnya dulu dia terima aku sebagai kekasih dia just utk buat ex dia ( which is her fiancee rite now ) cemburu..Dia kata pada awalnya, dia tak berniat nak go on dgn relationship dia dgn aku, tapi dia rasa kesian n bersalah nak terus-terang pada aku ttg hal sebenar,makin lama makin dia nampak yg aku betul2 cintakan dia and itu buat dia rasa lagi bersalah and tak sanggup nak bagitahu aku perkara sebenar..And dia kata ternyata,apa yg dia hajatkan pada mulanya menjadi coz ex dia btul2 cemburu and merayu dia utk balik..



Dia kata lepas dia dah baik balik dgn ex dia, dia nak terus terang dgn aku ttg hal sebenar..Tapi dia tak sanggup nak bagitahu sendiri..Jadi dia dgn tunang dia plan utk aku nampak kononnya dia curang so that nampak mcm dia yg salah and prempuan jahat dgn harapan aku akan tinggalkan dia n benci pada dia..Dia kata dia rela dia buruk di mata aku drpd dia bagitahu perkara sebenar pada aku..Dia kata mesej yg aku dpt yg bagitahu dia tgh curang dgn lelaki len masa kerja tu sebenarnya tunang dia yg hantar..And dia kata, dia ingat dgn buat mcmtu aku akan mintak putus and aku akan benci pada dia,tapi dia tak sangka yg aku langsung tak marah atau bencikan dia malah aku relakan dia dgn tunang dia tu..Jadi dia pikir mungkin aku dah dapat terima semua tu jadi dia pun lega coz aku tak tahu perkara sebenar..

Aku tak tahu apa nak reply masa tu..aku just tanya dia " Habis selama ni,semua sayang n cinta yg awak kata pd saya bukanlah dtg drpd hati awk? Awk just gunakan saya utk dptkan ex awk balik? " And suprisingly, dia kata YES.. Aku tak tahu nak ckp apa lagi pastu..aku rasa mcm kena tikam..Aku rasa sakit yg teramat, lebih sakit drpd masa aku tahu dia curang dulu..aku langsung tak balas msg dia lagi pastu walaupun dia msg berkali2, call berkali2..Aku tak tahu apa yg aku nak ckp pada dia lagi..Hati aku rasa sakit sgt2..Tak sangka, bertahun2 aku sia2 kan hidup aku, sia2 kan hati aku mencintai dia..Rupa-rupanya, semua tu sia-sia..

Aku tak rasa sedih n sakit macam ni masa tau dia curang..Aku pikir mungkin aku yg silap selama ni coz maybe aku tak dpt bahagiakan dia,sbb tu dia curang..Sebab tu aku relakan dia dgn laki tu..Aku terus cintai dia even dia bukan milik aku lagi dulu coz aku tau walaupun hati dia dah takda pada aku, tapi at least kitorg pernah saling mencintai..Tapi tak sangka, rupa2nya aku tertipu...Dia tak pernah cintakan aku..Dia tak pernah sayangkan aku..Selama ni, semua tu cuma lakonan dia..Aku memang bodoh..bodoh kerana fikir yg dia pun cintakan aku jgk...Sepatutnya aku sedar drpd dulu yg aku mmg bukan pilihan dia..Tapi aku buta..buta dgn segala KASIH SAYANG, segala CINTA yg dia curahkan pada aku..

Semalam dia ada msg, dia kata yg dia tak berniat dedahkan itu semua utk buat aku sakit hati..Cuma dia nak aku berhenti cintakan dia..Dia kata dia tak berhak dicintai aku..Dia taknak rasa bersalah lagi..Dia kata dia harap aku lupakan perasaan cinta aku pada dia....Tapi aku tak reply pun msg dia..Cuma aku betul2 kecewa yg dia tak bagitahu benda ni drpd dulu..Kitorg bercinta bkn sebulan dua, tapi 2 tahun..2 tahun dia tipu aku and bertahun2 lagi lepas tu pun dia masih tak terus-terang kat aku..Aku mmg bodoh, aku mmg lelaki yg paling bodoh, Bodoh sbb percaya dia pun cintakan aku mcmmana aku cintakan dia...... And aku rasa S dah dpt apa yg dia hajatkan pada aku selama ni, mulai sekarang, aku betul2 akan berhenti mencintai dia..Malah bukan dia je, aku dah taknak mencintai org lain lagi pasni...Cukuplah semua tangisan, kesakitan dan kesengsaraan yg aku alami selama ni..And utk S, hope awk happy coz saya dah tunaikan permintaan awk.Tapi saya mintak maaf coz saya tak dapat tunaikan permintaan awk supaya saya bencikan awk..Even pun selama ni awk cuma pura2 pada saya tp saya tak tahu kenapa,saya mmg tak boleh bencikan awk..Mungkin cinta,mungkin kebodohan..Tapi satu yg saya janji : Mulai hari ni, saya, ALIF FARHAN BIN MOHD RAMLAN akan BUANG jauh2 "CINTA" saya..
Takde apa lagi yg saya nak kata pada awk..Harap awak bahagia dgn dia..Terima kasih utk segala CINTA dan SAYANG awk pada saya..




HATI YANG KAU SAKITI

Jangan pernah katakan bahwa cintamu hanyalah untukku
Kerna kini kau telah membaginya
Maafkan jika memang kini harus kutinggalkan dirimu
Karena hatiku slalu kau lukai
Tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
Ku hanya bisa mengatakan apa yg kurasa

Ku menangis... membayangkan
Betapa kejamnya dirimu atas diriku
Kau duakan cinta ini
Kau pergi bersamanya

Ku menangis... melepaskan
Kepergian dirimu dari sisi hidupku
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yg telah kau sakiti

Maafkan jika memang kini harus kutinggalkan dirimu
Karena hatiku slalu kau lukai
Tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
Ku hanya bisa mengatakan apa yg kurasa

Ku menangis... membayangkan
Betapa kejamnya dirimu atas diriku
Kau duakan cinta ini
Kau pergi bersamanya

Ku menangis... melepaskan
Kepergian dirimu dari sisi hidupku
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yg telah kau sakiti

Ku menangis...
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yang telah....
Kau sakiti...

4 comments:

Unknown said...

duhhh...
bergenang air mata bace post paan..
hmm..x de ape la nak kata
sumenye dah crystal clear skrg kan..
berdoa bnyak2 mintak ditenangkan hati k. take care!

StarsSs vs MoOn said...

sedeyhh nyee paan!huuu...tgamaknye die buat camtuu..huu..mayb btul la kot org asyik kata cinta tu buta..huu..bsbr la paan..hope one day u dpt org yg jaooooh giler lbih 2 marhalah dr S tu..heee...

juz rmbr this,THERE WILL OWEZ B GUD THINGS BHIND THE BAD THINGS..trust me!

Allah tarik sumtin dr ko,n Dia jugak akan bg sumtin dkat ko..nobody's perfect rite?in order nk bg sumtin yg good tu,Dia mesti tarik sumtin..

u'll find out the good things that u'll get one day..insyaAllah..

sekian nasihat n bebelan seorang teman dr sy..haha..majulah paan utk dunia accountancy!hoho =]

bellabots said...

Paan,
life is a bit difficult sometimes.
Those yang kita nak tak semua nya dapat.
you thought you knew that person very well,
but she end up to be a stranger.
tak kira lah how long you dgn dia.
She did like that sebab tanak sakitkan hati you,
but when the truth is all out, you are much more hurt than before.
I pernah kena mcm you. I know how it felt.
You're not stupid, you just felt like that sebab that person tak boleh nampak advantages ada pada you.
Don't throw away your love paan,
you still have to love your family,
friends, and god. :)
Just be patience paan. What goes around, comes back around. just like niny said.
there's no use for being sad for someone who doesn't even care about us,
suma tuh waste of time je.
trust me in this.

your friend,
bella. :)

Paan Potter said...

Ieqa,Niny & Bella,

Thanx guyz...I'll try my best to forget her..I really appreciate with what u guyz have done..Thanx for all the advices.. : )