Thursday, July 30, 2009

The Review of Harry Potter And The Half Blood Prince..



Ok, last night I watched Harry Potter And The Half Blood Prince, FINALLY.. haha after few times dah postpone..aku pegi tgk dgn abang2 aku kat GSC Mid Valley..kitorg tgk yg last show punya, 12.40 a.m...Actually mula2 aku agak ragu2 nak pegi tgk coz from the reviews and comments on the internet, most of them said that this series was quite boring and a bit disappointing..Aku pun mcm dah tawar hati nak pegi tgk bila dah baca review2 tu kan..but since i've waited for this film for so long,aku pegi jgk tgk..
After dah tgk filem ni apa yg boleh aku katakan ialah, KEPALA HOTAK KORG kate filem ni bosan ..nasib baik aku tak terpengaruh dgn korg hahaha sape kate filem ni disappointing?? bagi aku Order Of The Phoenix memang betul mengecewakan but not this movie..From 10, I give this movie 7.5 out of 10..ya,it's true they changed a lil bit here and there but I don't think it was bad at all..I like this movie..padat dgn aksi..and one more thing, the special effects was spectacular..


Ok,basically siri kali ni mengisahkan tahun keenam Harry dan rakan2nya di Hogwarts..Voldemort dan para Death Eaters melakukan kekacauan besar di kedua dunia,dunia muggle dan dunia magik..keadaan semakin bahaya dan kuasa kegelapan seakan semakin menghampiri..Hogwarts yg dikenali sebagai tempat paling selamat dalam dunia sihir juga turut diperketatkan kawalannya..Dumbledore telah berjaya memujuk Prof. Horace Slughorn,bekas guru posyen di Hogwarts untuk kembali bertugas di Hogwarts..Tujuan sebenar Dumbledore menginginkan Slughorn kembali mengajar di situ adalah kerana Slughorn merupakan kunci kepada usaha Dumbledore untuk menghapuskan Voldemort.Dengan bantuan Harry,Dumbledore mengharapkan Harry dapat memujuk Slughorn untuk melancarkan rancangan mereka untuk menghapuskan Voldemort..





Secara keseluruhannya,filem ni lebih gelap daripada yg sebelumnya sehingga meragut nyawa salah satu watak penting dlm cerita ini..Komedi,aksi,cinta semuanya dipaparkan dan digarap dgn berkesan dlm filem ini..Aku personally berpuas hati cuma kecewa scene yg Funeral di ending part tu dorg tak masukkan.Walau bagaimanapun, daripada sudut lakonan,semua pelakon memberikan yg terbaik especially Dumbledore,Slughorn,Ron,Hermione dan juga Bellatrix ( aku rasa macam nak sepak je perempuan ni bila dia melompat2 kegirangan bila buat kerja jahat )..Lakonan Daniel Radcliffe (a.k.a Harry) juga tidak mengecewakan begitu juga Tom Felton yg melakonkan watak Draco..






Kesimpulannya,berbaloi menonton filem ni..dan even though org ramai cakap mengantuk giler tgk citer ni tapi aku takde pulak terlelap masa tgk citer ni..aku tgk midnight lagi tu..haha tengoklah citer ni,tak rugi walaupun aku still rasa buku gives me more satisfaction..

No comments: