Sunday, July 12, 2009

2 Weeks Later....

Assalamualaikum.. OH MY GOD.....I really miss this blog...waalupun b4 this aku pun tidaklah selalu sgt post but still, aku tetap rindu.. Pejam celik,pejam celik dah 2 minggu aku menjadi mahasiswa UITM..And only after 2 weeks i get to tell my experience there..hehe

As I said in the previous post, this is the 1st time aku akan duduk berjauhan dgn family..actually the night b4 hari pendaftaran tu,aku mmg tak boleh tido..macam2 yg bermain kat fikiran aku.. "Boleh ke aku hidup berdikari?", "Mampu ke aku utk survive dlm program fast track ni?" And the most important thing that i was thinking at that time : "Boleh ke aku berpisah dgn mak?" I was crying all night,silently in my room... aku akui yg aku mmg anak mak..semua kawan2 aku since zaman sekolah dulu pun tau yg aku mmg anak mak..SO WHAT?? aku tak malu nak mengaku yg aku mmg anak mak..selagi aku ada seseorang utk bermanja dan mengadu apa jua masalah sebelum aku kehilangannya, bagi aku tak salah utk aku menjadi anak mak..

Ok, back to the topic..masa hari pendaftaran tu,aku keluar daripada rumah pagi2 lagi..masa dlm keta on da way nak sampai ke Puncak Perdana tu aku rasa mcm nak demam, jantung aku tak henti2 berdegup..cuak sgt..When me n my family arrived at Puncak Perdana, kami terus pergi ke blok kediaman yg diarahkan..aku ditempatkan kat blok 5..rumah aku bernombor 5A11..Setibanya aku di rumah kediaman aku tu,aku lihat telah ada keluarga2 lain yg turut menghantar anak mereka..Aku dpt bilik yg paling besar dlm rumah tu yg boleh memuatkan 4 org dlm satu bilik..masuk je dlm bilik aku lega..but why? sebab.. ada locker yg agk besar jgkla disediakan utk aku..hehe mmgla tak besar sgt pun but at least it's bigger than what I expected..lepas siap mengemas brg2 yg agak banyak tu, aku pun berkenalan dgn housemates aku..Thankfully, aku dpt housemates yg baik2..daripada 8 orang tu (including me), 3 orang termasuk aku adalah bdk fast track akaun, 3 orang bdk TEKA and 2 orang budak IS..Ok, ni nak cerita part yg agak sedih jgk la ( bagi aku la kot)..masa family aku nak balik tu, aku dah rasa agk sedih..rasa mcm nak nangis tapi I held it back..masa salam dgn mak n abah,aku langsung tak nak pandang muka dorg..aku tahu mak aku dah menangis time tu tp aku tak nak pandang muka dia coz aku tau kalau aku pandang jgk, CONFIRM banjir Puncak Perdana tu hahaha so aku juz salam,peluk n cium dorg and aku pun berlalu pergi ke Dewan..

For the 1st week, aku kena mengikuti MMS..tak de ape pun yg menarik utk dikongsikan.. Cuma masa MMS ni aku berpeluang utk mengenali budak2 lain yg fast track jgk mcm aku.. ok,here's da truth, masa mula2 aku kenal dgn dorg semua aku mcm down sgt..rasa mcm menyesal aku amik offer utk buat fast track ni..kenapa?? because majority of them got 9A's n above..terasa kecil diri aku nak dibandingkan dgn mereka..aku rasa mcm tak layak berada kat situ..Setakat ni yg aku tahu, yang paling tinggi pun ada 2 orang, satu budak perempuan dapat 13A dan seorang lagi lelaki,TAWFIQ namanya,dapat 11A..aku rasa tak layak sebab
  1. Aku just dapat 7A1 including akaun n maths,2 B3 n 1 B4
  2. I'm one year older than them
  3. Aku just bdak sekolah teknik,bukan daripada sekolah2 yg hebat mcm dorg..

Memang aku down sgt2 masa tu..tapi bila aku teringat balik sampai bila aku nak terus rasa down and rendah diri? aku tak nak kecewakan parents aku yg dah berhabis duit utk menghantar aku ke ipt ni..Aku berazam nak belajar betul2 and cuba dapatkan result yg terbaik and buktikan yg result SPM tu actually is nothing..doesn't mean result spm aku not really impressive aku tak boleh berjaya kat ipt ni..aku dah berjanji yg aku nak banggakan parents aku..aku nak dorg rasa tak sia2 dorg berhabis duit utk hantar aku ke ipt..

Utk fast trackers, each sem kitorg kena amik 8 subjek including koko..normal track atau diploma biasa selalunya 5-6 subjek je utk setiap sem..and kitorg jgk ada 2 kali intersession..Mmg pack sgt jadual harian.. harap2 aku dpt cope up dgn semua ni since fast trackers kena maintain cgpa 3.00 n above 4 every sem or else we will be transferred to branch campuses..doa2 la aku dpt kekal dlm program fast track ni..Pada mulanya aku dpt kelas B..sekelas dgn dua orang bdk yg aku mention kat atas tadi..aku pun dah dpt kwn yg sekepala jgk la dalam kelas tu..aku dah seronok sgt dlm kelas tu..everybody was good and it was really fun to be in that class..UNTIL Puan Ilmiah ( our coordinator + lecterur) gave us an announcement..5 of the guys from that class wiil be transferred to the Class C..and UNFORTUNATELY, I've been chosen.. Sedih sgt nak tinggalkan kelas tu..Our friendship is just about to blossom but dah kena berpisah..So.starting from this Monday, aku akan menjadi warga kelas C..tak tau la dpt sesuaikan diri ke tidak coz most of the girls in that class seems pretty arrogant hehehe but thank god yg Shafique,member sekepala dgn aku dlm kelas B pun akan pegi kelas C jgk so ada la jgk kawan..

So, that's all i've got to say..Aku tak boleh selalu post mcm sebelum ni lagi..But, I'll try my best to be back every weekend since weekdays jadual aku sgt pack...adios...

p/s : Tak sempat nak amik pape picture coz i've been using a new phone...

No comments: